ZDRAVÝ JÍDELNÍČEK

21. března 2012 v 22:10 |  Naše zdraví


PROSPERUJÍCÍ SLOŽENÍ SUROVIN BY PRO NÁS MĚLO BÝT PRIORITNÍ

- Chystáte-li se držet půst, udělejte si předem plán, co budete jíst a pít, a potraviny si připravte.Nenechejte to až na poslední chvíli. Dodržujte pitný režim.
- Ájurvéda klade důraz na správné stravování a způsob života. Tím pomáhá udržet si zdraví, optimus a dobrou kondici do vysokého věku. Podle ájurvédy obnoví energii a dodá sílu jídlo, které se připravuje s radostí a láskou. Vyzkoušejte rozdíl v chuti jídla připraveného ledabylerychle a jídla připraveného v klidu s láskou a pečlivostí. Každé jídlo bude chutnat jinak! Rozdíl je neuvěřitelný.
- Udělejte si macarát, výluh zastudena - 2l vody, 12 lístků máty, 1 citron, 1 salátová okurkaa zázvor asi 3 cm. Nahrubo nastrouhaný zázvor, na kolečka nakrájenou oloupanou okurku, šťávu z citronu a natrhané lístky máty nechte ve vodě macerovat přes noc. Ráno nápoj přeceďte. Urychluje metabolismus a pomáhá spalování tuků. Zkuste také s medem a drceným kajenský pepřem.
- Při vaření používejte koření, které má léčivé účinky - fenykl, anýz, bazalka, kmín, libeček, muškátový květ. Kořenícími látkami jsou silice, éterické oleje, hořčiny a třísloviny.
- Ráno vypijte sklenici citrusové šťávy, vitamin C posiluje tělo, zpomaluje stárnutí, zabraňuje poškození zraku.
- Zkuste sníst čerstvě utrženou pampelišku, jitrocel nebo sedmikrásku. Usmažte si v palačinkovém těstě květy bezinky - kosmetice, tak jak to dělávaly naše babičky. Udělejte si voňavý a osvěžují macarát - lístečky meduňky, máty nebo květy bezinky dejte do džbánu a zalijte studenou vodou. Nechte stát do druhého dne.
- Udělejte si heřmánkový čaj, léčí.
- Cibulový čaj s tymiánem a hřebíčkem - nakrájenou cibuli i se slukou, hřebíček, tymián a cukr vařte v troše vody asi 2h. Občas vodu přidejte, aby se nevyvařila. Směs přeceďte přidejte do zlého mléka 1:1.
-Snídejte v klidu a pravidelně. Ráno je hladina cukru v krvi nejnižší a bez snídaně klesne ještě víc.
-Dejte si mrkev. Při chroupání tvrdé mrkve posilujete krční a obličejové svaly. Mrkev obsahuje mimo jiné antioxidant selen, vitaminy D,E, K, velké množství beta karotenu - provitamin vitaminu A, který pomáhá při šerosleposti, světloplachosti a únavě očí.
- Udělejte si jasmínový čaj - má relaxační a euforické účinky, zvedne vám náladu


- Vypijte každý den hrnek zeleného čaje - obsahuje antioxidanty, snižuje hladinu cholesterolu v krvi, má pozitivní účinky při revmatismu, srdečně-cévních chorobách a podporuje imunitu.
- Prevencí proti řídnutí kostí jsou semena. Dýňová obsahují železo a hořčík, sezamová vápník a vitamin E, slunečnicová navíc linolovou kyselinu. Jejich nenasycené tuky snižují cholesterol.
- Smíchejte v šálku horké vody lžíci medu se lžičkou skořice a vypijte nalačno. Skořice reguluje hladinu cukru a cholesterolu v krvi, pomáhá hubnutí.
- Vypijte nalačno šálek horké vody se lžící medu a lžičkou skořice. Skořice reguluje hladinu cukru a cholesterolu v krvi.
Pijte šípkový čaj, mimo přírodní vitamin C obsahuje také kofein a ještě další povzbudivé látky, díky flavonoidům chrání buňky před volnými radikály. Kromě vody pijte občas minerálky a léčivé vody. Z léčivých vod tělo přijme až 84% vápníku a 92% hořčíku. Džusy řeďte vodou jedna ku jedné.
- Vyzkoušejte salát ze čtyř syrových strouhaných mrkví, dvou jablek, šťávy z půlky citronu, lžíce mletých ořechů a soli.
Udělejte si ½ litru bylinkového čaje - heřmánek, měsíček, tymián- polovinu přidejte do sedací koupele a druhou vypijte.
- Kyselina listová zlepšuje paměť - je obsahem v barevných fazolích, špenátu a listové zelenině, mandle a slunečnicová semínka zlepšují paměť díky vysokému podílu vitaminu E, která je v nich obsažen. Zařaďte je do jídelníčku.
- Pijte zelený čaj - obsahuje antioxidanty, snižuje hladinu cholesterolu v krvi, má pozitivní účinky při revmatismu, srdečně-cévních chorobách a podporuje imunitu. Na zalití nepoužívejte vroucí vodu, ale vodu o teplotě okolo 80 stup. Celsia. Čaj nechte asi pět minut louhova. Stejný čaj pak můžete zalít ještě jednou. Vypijte hrnek zeleného čaje vždy půl hodinu před každým jídlem - povzbudí látkovou přeměnu a spalování tuků. // Obsahuje katechiny, stimulují oxidaci tuku, tím přispívají k vyšší spotřebě energie a váhovému úbytku
- Do jídelníčku zařaďte syrový špenát - nejlépe do salátů. Posiluje zrak, srdce, žíly a podle posledních výzkumů je nejlepší prevencí proti rakovině. Podruhé ho již neohřívejte, tvoří se v něm dusitany škodící zdraví.
- Nepijte jen tehdy, když máte žízeň, to už má tělo akutní nedostatek tekutin
- Beta-karoten se lépe vstřebá z tepelně upravené kapusty s trochou tuku.
- Vápník - v luštěninách. Nejvíce ho má cizrna, čočka - jeho obsah přesahuje 100mg ve 100g, následují fazole, boby a hrách. Příjem vápníku je také z mléčných produktů a rostlinných hormonů - sója, kapusta, jablka a oves. Pomáhají hubnout a dodávají spoustu živin a energie
- Česnek - chcete-li využít jeho veškerou sílu, nechte nasekaný nebo rozdrcený česnek deset minut odležet. Zaktivuje se látka Alicin, který má antibakteriální účinky.
- Brokolice- máte-li ji rádi, jezte ji co nejvíce. Díky obsahu beta-karotenu, draslíku, vápníku a dalších fytochemických látek pomáhá proti volným radikálům. Vařením ve vodě se znehodnocuje, raději ji vařte v páře nebo jen orestujte. Výborná je syrová - nastrouhejte ji včetně oškrábaných stonků se syrovou mrkví a ochuťte jako zelný salát
- Kopřiva- příznivě ovlivňuje celý organismus a díky obsahu železa pomáhá proti jarní únavě.
- Řapíkatý celer - léčí močové cesty a ledviny, snižuje krevní tlak a obsah cukru v krvi, obsahuje spoustu prospěšných fytochemických látek a také uklidňuje. Vařte celer i s lity, je v nich nejvíce draslíku a vitaminu C.
- Zelený čaj- obsahuje přírodní látku teofilin, která povzbuzuje dýchání
- Džusy vždy řeďte vodou jedna ku jedné
- Tučné ryby, jako je sladkovodní pstruh, losos, makrela a sardinky, obsahují omega-3 mastné kyseliny, bílkoviny, vitaminy, minerály, které chrání celý kardiovaskulární systém.
- Jablka- jedno jablko denně pomáhá udržovat zdravé plíce
- Zdravá je rýže - obsahuje sacharidy, vlákninu, hořčík, selen, vitamín B6, kyselinu listovou, neobsahuje lepek, proto je nejlepší náhražkou pro lidi trpící alergií na lepek. Rýži před vřením ani po něm neproplachujte, jinak ztratíte cenné živiny.
- Zdravé sou mořské řasy - obsahují vápník, měď, železo, hořčík ,draslík, zinek, vitaminy skupiny B a mnoho dalších cenných látek. Jsou výborným prostředkem proti zácpě. Přidávejte je do polévek a salátů.
- Do jídelníčku zařaďte celozrnné obiloviny a fazole, obsahují hořčík, který pomáhá uvolni svaly.
- Snídejte - ráno je hladina cukru v krvi velmi nízká a bez snídaně klesne ještě níž
- Snídaně je základ úspěšného dne, zdravé jsou ovesné vločky-jsou zdrojem rozpustné vlákniny, který zpomaluje vstřebávání tuku a cholesterolu do krevního oběhu. Tak působí preventivně proti zúžení cév.
- Voda - ředí moč a ztěžuje krystalizaci soli a tvorbu kamenů.
- Jezte sezamová semínka - mají v sobě více bílkovin než maso. Obsahují lecitin, nenasycené mastné kyseliny, vitaminy skupiny B a vitamínu E
- Poslední jídlo jezte tři hodiny před spánkem, jinak vyplýtváte energii určenou k regeneraci a ráno budete unaveni
- Velké množství cukru nebo soli v jídelníčku otupuje chuťové buňky
- Zdrojem probiotik jsou zakysané mléčné výrobky- kefíry, jogurty,ty s kratší dobou použitelnosti, které je nutné uchovávat v chladu, aby zůstaly živé. Zdrojem probiotik je zelenina a ovoce - Na luštěniny, chřest, pórek, cibule, česnek, meruňky, jablka
- Vitamin B - zlepšuje krevní oběh a zásobují mozek okysličenou krví. Najdete je ve stravě - vaječné žloutky, kvasnice, luštěniny, dýňový semena, mandle, ořechy, sýry, jogurty, ryby. Jejich nedostatek se projevuje afty, ekzémy, padáním vlasů, únavou a špatnou náladou
- Vitamín C je důležitý pro správnou funkci všech buněk lidského těla. Je nezbytný pro správnou stavu kostí, cév, svalů, šlach, kůže a při hojení ran. Doplňujte ho rostlinných zdrojů nebo potravinových doplňků. Největším zdrojem tohoto vitamínu je šípek, rakytník, limetka, pomeranč, citron, grapefruit, brambory, rajčata, papája, brokolice, černý rybíz, jahody, květák, špenát, kiwi, pórek, okurky, brusinky. Působí příznivě na vylučování kyseliny močové při bolestech kloubů a dně- jezte citrusové plody. Vitamin C posiluje žilní stěny a zmírňuje praskání žil- hemeroidy. Na zlepšení funkce cév je nejvhodnější citrusové ovocem obsahuje flavonoidy
- Vyplavování škodlivin a podpora spalování tuk - pijte před každým jídlem sklenici neperlivé vody


- Udělejte si ½ litru bylinkového čaje - heřmánek, měsíček, tymián - polovinu přidejte do sedací koupele a druhou vypijte.
- K naklíčení se hodí fazolky mungo, sója, hrách, čočka, řeřicha a vojtěška. Propláchnutá semínka namočte přes noc do vody, aby nabobtnala. Ráno je vyndejte, propláchněte a dejte klíčit do tmavé místnosti.
- Březen - vhodná doba na začátek jarní očistné kůry na pročištění krve čajem nebo šťávou z kopřiv. Kopřiva příznivě ovlivňuje celý organismus a díky obsahu železa pomáhá proti jarní únavě. Čerstvou kopřivu spařte a krátce vyluhujte, pijte po dobu tří týdnů.
- Na pročištění - čaj - 2 nakrájené citrony - v bio kvalitě (chemicky neošetřeny), 2 lžíce kmínu vařte 56 minut v 1 litru vody. Vypijte během půl hodiny, nejlépe od 17-19h.
- Snažte se jíst pravidelně. A všechno důkladně prožvýkejte- alespoň 50x, aby se sousto proslinilo, ulehčíte žaludku.
- Nepijte během jídla, naředí se žaludeční šťávy a tím se zhorší trávení.
- Jezte sezamová semínka, mají v sobě více bílkovin než maso, a navíc daleko kvalitnějších. Je to jedno z nejzázračnějších jídel v přírodě.
- Vypijte šálek čaje obsahujícího hořké látky - pampeliška, zeměžluč, povzbudíte orgány, které ovlivňují funkci kloubů, jsou to játra žlučník a ledviny. Jezte ryby, obsahují vápník - losos, pstruh, makrela,sardinky a další tučné ryby.
- Očistěte se od bílkovin - nejezte 14 dní až do novolunní maso, ryby, vejce, ořechy, mléčné výrobky, sójové a fazolové produkty.
- Mimo vody pijte občas minerálky a léčivé vody. Z léčivých vod tělo přijme až 84% vápníku a 92% hořčíku. Džusy řeďte vodou jedna ku jedné.
- Brambory jsou zdrojem potřebného draslíku. Uvařte si 1-1,5 kg brambor nejlépe ve slupce a rozdělte je na pět až sedm jídel. Uvařte v páře, varem ve vodě ztrácí až 50% obsaženého draslíku, v páře necelých 6%. Místo soli používejte petrželku a pro lepší polykání zakápněte kvalitním olejem.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama

2015 Design by TheRealTrue22