VYSOKÝ KREVNÍ TLAK, CHOLESTEROL

21. března 2012 v 22:30 | Lunární kalendář |  Naše zdraví
! Diabetes
-> Zkuste k předepsaným lékům popíjet čaj z vřesu a plodů jeřabiny, každý den jeden šálek. Na jaře netrpělivě vyhlížejte, kdy se na louce objeví první pampelišky. Potom si denně natrhejte alespoň pět pampeliškových stonků, pokud to chuťově zvládnete, může být i více, a jezte. Pivo je také hořké, tak proč nepřekousnout i tuto zelenou pochutinu? Cukr se vám o něco stabilizuje.
-> Zkuste popíjet šťávu z kyselého zelí. To také zabírá.
! Srdce
Příznivě ovlivní prvosenka jarní, květ i list hlohu, srdečník, meduňka a kozlík.
! Srdeční problémy
Čerstvá okurka. Napomáhá organismu zbavit se škodlivých látek
- Na nízký krevní tlak pomůže střídavé sprchování proudem studené a teplé vody. Rozproudí krev a posílí srdce
! Na krevní oběh
Pomáhá petržel. Vařte pět minut kořen, přidejte zelenou nať a hned odstavte, nechte 15minut odstát. Pijte 2-3 šálky denně.
! Krevní oběh i srdce lépe pracují
Na to má pozitivní vliv rybí tuk, tedy omega 3 kyseliny- ryby, lososi, sardinky, makrely
! Zvýšený krevní tlak
-> Jablečný ocet- dvě lžičky octa a lžička medu do sklenice vody, vypijte nejlépe ráno
-> Znamená nedostatek hořčíku, najdete ho v obilí - pohanka- zelenině - fazole- a olejnatých jádrech, jako jsou ořechy, dýňová a slunečnicová semínka, mák
! Vysoký krevní tlak
-> Jezte listy česneku medvědího.
-> Snižuje ho draslík, najdete ho v citrusech a banánech.
-> Jezte listy česneku medvědího
-> Na krevní tlak má pozitivní vliv dostatek hořčíku. Najdete ho v obilí - pohanka, zelenině - fazole a olejnatých jádrech - ořechy, dýňová a slunečnicová semínka, mák
-> Na cibulový sirup - rozkrájenou cibuli posypte cukrem, dejte do umělohmotného sítka nad hrnek a nechte přes noc odstát. Vzniklý sirup užívejte i při nemocech srdce, diabetu, osteoporóze, zlepšuje krevní oběh, snižuje vysoký tlak, ovlivňuje srážlivost krve a zlepšuje paměť
-> Na snížení krevního tlaku pomáhá čerstvý česnek.
! Poruchy trávení, snížení hladiny cholesterolu v krvi a v játrech, zvyšuje produkci žluče
Používejte při vaření zázvor. Působí antibakteriálně a protizánětlivě.
! Proti řídnutí kostí, rakovině tlustého střeva a konečníku, snížení krevního tlaku
Jezte mandle, brokolice, tmavě zelenou listovou zeleninu, sezamová a slunečnicová semena.
Zvýšení denního příjmu vápníku na 1000 mg vede k hubnutí
! Kyselina listová - zlepšuje paměť a snižuje krevní tlak - je obsažena v barevných fazolích, špenátu a listové zelenině.
! Snížení cholesterolu, proti stresu, srdečním chorobám
Vědci zjistili, že avokádo má tyto zázračné účinky, je také výborný na kožní problémy. Má jen 160 kalorií a spoustu vlákniny, vitamin C a B6, draslík, antioxidanty a kyselinu listovou. Pro jeho podobnost s máslem ho lze jíst na chlebu se solí a pepřem.
! Snížení cholesterolu a hladiny krevního cukru
Jezte fazole. Fazole v konzervách se rychle připraví, ale mají vysoký obsah sodíku (častí konzumace zvyšuje krevní tlak), proto si uvařte vždy větší množství a část zamrazte. Aby vás nezlobilo nadýmání, nechte je odstát ve vodě, tu slijte a vařte čisté.
! Snížení LDL cholesterolu, krevního tlaku a pro zlepšení obranyschopnosti organismu
Jezte lněná semínka - obsahují omega-3 mastné kyseliny. Důležité obzvláště pro ženy, brání přílišnému vylučování vápníku močí
! Chronické onemocnění ústní dutiny a vysoký krevní tlak zvyšují riziko onemocnění ledvin.
Máte-li tyto problémy, poraďte se s lékařem, věnujte pozornost prevenci. Nedostatečná činnost ledvin se projevuje poklesem vitality a bolestí kloubů, kolen a uší
! Prevence
-> Snídaně je základ úspěšného dne, zdravé jsou ovesné vločky-jsou zdrojem rozpustné vlákniny, který zpomaluje vstřebávání tuku a cholesterolu do krevního oběhu. Tak působí preventivně proti zúžení cév.
! Prevence rakoviny a kardiovaskulárních onemocnění
Jezte cibule co nejvíce, nejzdravější je čerstvá a syrová, při tepelné úpravě ztrácí část prospěšných látek. Červená obsahuje navíc antioxidant kvercetin
! Aterosklerózy
Je vysoká hladina cholesterolu. Ten snižuje rozpustná vláknina (fazole, mrkev, oves.)
! Zlepšení paměti, snížení krevního tlaku, pomáhá při depresi
Jezte barevné fazole, špenát a listovou zeleninu, obsahují kyselinu listovou
! Prevence
-> Pijte zelený čaj.
-> Dopřejte si večer skleničku červeného vína, je plné antioxidantů, jsou v červeném barvivu ze slupek hroznového vína, které pomáhá předcházet kardiovaskulárním chorobám
-> Zkuste sóju - brání usazování tuku v žilách, sójová bílkovina nezatěžuje zažívací orgány a podporuje vznik zdravých jaterních buněk
-> Jezte celozrnné výrobky, jejich rozpustná vláknina vytváří ve střevech vrstvu, který zabraňuje cholesterolu a nenasyceným tukům dostat se do krevního oběhu. Nerozpustná vláknina pak váže na sebe toxiny a napomáhá jejich vylučování z těla. Obsahují vitamin C a B6, železo a kyselinu listovou, které chrání srdce.
-> Den začínejte čerstvou citrusovou šťávou s vodou, působí proti cholesterolu v krvi, zlepšuje krevní oběh a dodá energii. Během dne pijte zelený čaj, také ochraňujte srdce.
-> Jogíni doporučují jíst mandle denně, obsahují antioxidanty, které upravují hladinu cukru v krvi a snižují cholesterol
-> Každý den jedno jablko, to je to nejlepší, co pro sebe můžete dělat. Jablka pomáhají snižovat hladinu cholesterolu a krevního cukru, udržovat vápník v těle a nové studie ukazují, že chrání plíce před nádorovými nemocemi. Vědci zjistili, že kuřáci, kteří jedí jedno jablko denně, mají poloviční šanci na vývoj chronické obstrukční plicní nemoci.
-> Pro zdraví je důležitá pravidelnost, vstávejte a choďte spár v určitou dobu. Narušení spánkového rytmu vede k oslabení imunity a vzniku vysokého krevního tlaku. Nejlepší probuzení je ranním světlem.
! Cvičení
-> Vestoje položte prsty naplocho na hruď. Masírujte velmi jemným tlakem nebo krouživými pohyby vždy 10-15 vteřin bod, který se nalézá tři centimetry pod krkem.Odbourává stresové hormony zlepšuje držení těla.
-> Nejpřirozenějším odpočinkem je kvalitní spánek. Ve spánku se snižuje krevní tlak a srdce odpočívá. Chcete-li dobře spát, jděte si lehnout po 22.hodině LČ (děti před 20.hodinou). Od 20 do 22 h LČ probíhá vrcholná činnost dráhy oběhu, tělo není na spánek připraveno.
-> Vrcholná činnost srdce je od 12 do 14h LČ, omezte kávu, nikotin a alkohol, zbytečně narušují srdeční rytmus.
 


Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.