CVIKY A MASÁŽE K POVZBUZENÍ CELÉHO TĚLA

21. března 2012 v 22:00 |  Naše zdraví

CVIKY, MASÁŽE
- V lehu na zádech pokrčte nohy a pomalu přetočte kolena do strana zpět. Uvolní se bederní páteř a kyčelní kloub
- Lehněte si na záda a zvedněte nohy tak, aby s tělem tvořily pravý úhel. Posílíte bederní oblasti
- Ráno ještě v posteli napínejte a vzápětí uvolňujte svaly, do tkání přivedete více kyslíku a výživných látek.
- Lehce sevřenou pěstí poklepávejte na hrudní kost, vyslovujte hlasitě áááá
- Důkladně si promasírujte kořen nosu- stimulujete plíce, srdce a slezinu, chřípí nosu až ke rtu - dráha tlustého střeva a brady - zóna ledvin a genitál
- Palcem jedné ruky promasírujte dlaň druhé, konečky prstů třete až do zahřátí
- Velmi jemným tlakem nebo krouživými pohyby masírujte bod v prohlubni za kotníkem - podpoříte vylučování přebytečné vody z těla
- Masírujte si kotníky, podpoříte vylučování přebytečné vody z těla
- Oběma rukama krouživými pohyby masírujte body nad pánví napravo a nalevo od páteře - podpoří se odvod tělesných tekutin
- Udělejte si masáží břicha - krouživým pohybem ve směru hodinových ručiček okolí pupku. Posiluje trávení, pomáhá při zácpě, při celkové slabosti, působí proti stárnutí a podporuje pohlavní orgány
- Břicho masírujte velmi jemně, krouživé pohyby veďte kolem pupíku po směru hodinových ručiček. Podpoříte tak zároveň střevní peristaltiku.
- Šestatřicetkrát dlaní masírujte břicho krouživým pohybem kolem pupku. Dlaň plnou energie si pak položte do klína, opakujte totéž druhou rukou v opačném směru
- Procvičujte prsty u nohou - zkuste prsty zvednou z podlahy tužku nebo zmačkat novinový papír
- Teplýma rukama zajeďte všemi deseti prsty do vlasů, jako byste se chtěli česat. Vlasy osmkrát projeďte od čela dozadu. Stimulujete reflexní body na hlavě, má to silný uklidňující účinek
- Lidské tělo vylučuje škodliviny - toxiny - kůží ve formě potu. Promasírujte si všechny záhyby na těle - zlepší se krevní i mízní oběh. Začněte za ušima, pod spodním rtem, v podpaždí, v hybu lokte, v tříslech , v ohybu kolen
- Pohybujte nohou v kotníku, zapnou se lýtkoví svaly, a tím dojde k povzbuzení krevního oběhu. Zhluboka při tom dýchejte.
- Dvěma prsty, ukazováčkem a prostředníčkem přejíždějte energicky podél žeberních oblouků. Klidně a zhluboka dýchejte do břicha. Jemně krouživým pohybem dlaní masírujte břicho a solární pleteň - celé tělo se harmonizuje, odstraní se negativní energie.
- Cvik na záda- stočte se do klubíčka a obejměte kolena a přitáhněte je k hrudníku.
- Pobolívání zad - zkuste - lehněte si na bok, skrčte nohy a točte se do klubíčka. Odkud je bolest prudká, dejte si studený zábal, při mírnější a dlouhodobější teplý zábal.
- Položte dlaň levé ruky na šíji, třete ji a promačkávejte zprava doleva. Pravou rukou pak zleva doprava. Masáž pomáhá při bolestech krční páteře a šíje, při pocitech napětí ve spodině lebeční, při změnách počasí a navíc zlepšuje vidění.
- Dejte si na zem deku a silně zadupejte, ruce při tom sevřete v pěst - uvolníte lýtka i stres
- Udělejte si koupel nohou, masírujte chodidla. Stlačujte chodidla palcem a postupně zvyšujte tlak, kruťte prsty u nohou. Na chodidlech jsou akupresurní body, které spojují vnitřní orgány.
- Staňte se optimistou, optimisté jsou odolnější vůči stresu, mají silnější imunitu a dožívají se vyššího věku. Chcete-li být zdravější, buďte usměvaví a co nejvíce v pohodě
- Najděte si místo na vnější straně nohy na výšku celé dlaně i s palcem nad kotníkem a tlačte směrem dovnitř.
- Opřete chodidla o pelest a prsty nohou do ní zatlačte, několikrát opakujte. Posílíte lýtkové svaly a kotníky.
- Na chodidlech se nachází reflexní zóny, které odpovídají jednotlivým orgánům - masáží zregenerujete celé tělo. Ženy začínají masáž na levé noze, muži na pravé. Masírujte od kotníku přes - Achillovu šlachu, jednotlivé prsty, nakonec nárt a spodní část chodidla.
- Po tisíciletí vytváří očistnou vibraci svaté slovo - mantra. Pomalu spojujte O-M nebo A-U-M. Naplňte se zvukem!
- Třete ruce o sebe, zahřejí se a nabijí statickou elektřinu. Teplými špičkami prstů si po dobu asi jedné minuty proklepávejte celý obličej. Začněte od čela a přejděte přes tváře na ústa a bradu. -Masáž stimuluje prokrvení a aktivizuje buňky pokožky, omlazuje a oživí výraz obličeje.
- Rukama procházejí meridiány, dráhy nesoucí energii, které jsou jakýmsi obrazem jednotlivých orgánů. Masáží můžete zlepšit jejich funkci - palec (plíce), ukazovák (tlusté střevo), prostředník (osrdečník, krevní oběh), prsteník (dráha tří ohňů - dýchání, příjem potravy, vyměšování), malíček (srdce, tenké střevo). Palcem a ukazovákem promasírujte jednotlivé prsty a nakonec stiskněte z obou stran nehtové lůžko.
- Položte si pravou dlaň na levý hřbet ruky a třete rychle nahoru a dolů. Po chvíli ruce vyměňte. Působí jako posilující, uklidňující a harmonizující prostředek.
- Promasírujte se kartáčem od kotníků směrem k srdce, podpoříte krevní oběh, zlepší se vzhled kůže a póry se vyloučí toxiny.
- Svalům zajišťuje energii strava s vysokým obsahem složitých sacharidů (brambory, rýže, fazole, vláknina) a nízkotučné bílkoviny (sójové výrobky, bílé maso). Obnovovat tkáně a udržovat pevnost vaziva a šlach pomáhá vitamin C (citrusy, ananas, kiwi, bobulové ovoce)
- Palec je reflexní zónou hlavy, kloub palce je zónou šíje- rozhýbejte a promasírujte ho, stiskněte z obou stran nehtové lůžko. Povzbudíte tím i slezinu, slinivku a játra, protože jejich meridiány palcem procházejí.
- Bříšky prstů masírujte místo přímo ve středu obočí. Citlivost tohoto místa vám napoví, v jakém stavu jsou vaše játra. V józe se soustředěním na toto místo, tzv. třetí oko (místo poznání), medituje pro dosažení klidu a vnitřní moudrosti. Základem meditace je uvolnění svalstva, zklidnění a soustředění na určitou představu, která pak ovlivňuje organismus.
- Cvičením v posteli nastartujete svou mysl k veselému a pozitivnímu myšlení. Přetočte se na břicho, ruce vedle ramen, boky přitiskněte k posteli, rukama zatlačte dolů, zdvihněte hlavu a hrudník. S výdech se vzepřete, tak aby lokty svíraly pravý úhel.
- Odpočívejte s nohama ve vyšší poloze, než je srdce.
- Masírujte velmi jemně břicho, krouživé pohyby veďte kolem pupíku po směru hodinových ručiček. Podpoříte střevní peristaltiku
- Zatahujte břicho, stažení břišních svalů příznivě působí na peristaltiku střev
- Lymfu povzbudíte, když nejméně 1x denně budete ukazováčkem tlačit na žlábek mezi nosem a rty.
- Důkladně si bříšky prstů promasírujte obočí a jeho okolí. Vnitřním koncem prochází meridián močového měchýře který začíná ve vnitřním koutku oka. Zevním koncem prochází dráha tří ohňů a asi dva centimetry nad vrcholem obočí je bod žlučníku. Druhy bod žlučníku je pod okem na lícní kosti, nakonec krouživým pohybem přejděte k očnímu koutku, na spánky a až k vlasům. Masáž pomáhá při bolesti hlavy, poruše vidění, předchází ochabnutí lícního svalstva a vzniku vrásek kolem očí.
- Třete dlaně o sebe, zahřejí se a nabijí statickou elektřinou. Zakryjte si oči a kreslete ležaté osmičky a písmeno m. Cvik osvěží unavené oči, pomáhá při přetížení očích svalů. Slábne-li vám zrak, snězte denně čajovou lžičku slunečnicových semen.
- Uvolněte si ramena - co nejvíce nahoru a nechte je klesnout.
- Plíce povzbudíte masáží palce, ukazovákem a palcem druhé ruky tlačte postupně podél vnitřní strany palce, pak stiskněte z obou stra nehtové lůžko. Začněte pravou rukou a pak levou.
- Protáhněte se - rozkročte se tak, aby chodidla byla od sebe na šířku ramen, a střídavě vytahujte jednu a pak druhou ruku do výšky
- Uvolněte si hrudní páteř- spojte ruce za hlavou, při nádechu tlačte lokty od sebe, při výdechu uvolněte
- Třete hrudní kost asi dva palce pod krčním důlkem a jemně na ni poklepávejte prsty, povzbudíte činnost slinivky. Usmívejte se při tom.
- Vsedě masírujte bod, který najdete asi centimetr pod kolenem na vnější straně nohy. Podporuje trávení a vyměšování.
- Udělejte si masáž na povzbuzení ledvin - stůjte vzpřímeně, zatněte dlaně v pěst a poklepávejte si mírně pas a páteř z obou stran. Začněte na páteři směrem ke křížové kosti
- Třete si malíček na ruce, končí tam meridián srdce
- Lehněte si na záda, nohy u sebe, ruce opřete dlaněmi o podložku - jedem a kole, dříve pravou nohou, pak levou a nakonec oběma. Při tomto cvičení se odkrví nohy, což prospívá křečovým žilám a zároveň se procvičí klouby dolních končetin.
- Jednoduché cvičení rukou - předpažte dlaněmi dolů. S nádechem natahujte a rozevírejte prsty, s výdechem svírejte ruce v pěst, palec pod prsty. Soustřeďte se na prsty.
- Energii plic povzbudí jednoduchá masáž - překřižte ruce, dlaně položte do podpaží, , tlačte je shora dolů až k bokům. Opakujte dokud nepocítíte teplo.
- Bederní páteř - položte si kolena nebo položte lýtka na polštáře. Pod hlavu si můžete dát tvrdší polštářek. Řekněte si: S láskou se přijímám, jaký jsem.
- Jogínská masáž břicha - 50x krouživým ohybem třete dlaní ve směru hodinových ručiček okolí pupku.
Konečky prstů opisujte malé kruhy na spáncích. Přiložte dlaň na ucho a prsty druhé ruky na ní bubnujte.
Dechové cvičení Buddha - Nadechuji a vnímám pocity, vydechuji a uklidňuji pocity. Nádech lze zhruba rozdělit na brániční - břišní a hrudní - žeberní. Brániční dýchaní - lehněte si na záda, pokrčte nohy v kolenou a opřete chodidla o zem. Jednu ruku položte na břicho, druhou na hrudník. Sledujte dech, pohyb břicha a hrudníku. Pak vědomě nechte hrudník pokud možno nehybný a dýchejte do břicha. S výdechem nechte břicho dlouze a plynule klesat. Hrudní dýchání - stejná poloha, stejně položené ruce. S nádechem rozšiřuji hrudník do všech stran. Dodechněte i do horní části hrudníku pod klíční kostí. Břicho se pokud možno nepochybuje. Výdech je spíš pasivní, prodloužený a úplný.
- Ranní rosa po úplňku působí jako nápoj mládí. Nejlépe je se v ní vykoupat nebo ji nasbírat do žínky a omýt celé tělo.
- Naučte se tuto meditaci - ruce zvedněte do výše hrudi a představte si, že mezi nimi je větší pružný míč, který spontánně jemně stlačujte.Za čas ucítíte, jak se mezi rukama nahromadí energie. Ruce pak položte na břicho asi 5 cm pod pupek, muži mají nahoře pravou dlaň, ženy levou, a nechte energii vstoupit do těla. Stejně lze cvičit i s koleny, což se doporučuje při bušení srdce a vysokém krevním tlaku. Cvičit můžete vestoje, vsedě nebo vleže.
- Pokud se myšlenky rozbíhají, zacpěte si o uši a naslouchejte svému vnitřnímu prostředí.
- Promněte bříšky prstů osmkrát obě uši od horního okraje až k lalůčkům a zpět. Ukazováček a prostředníček přiložte na ústí zvukovodu a osmkrát poklepejte. Podle taoistů se zlepší sluch i zrak a rozjasní se v hlavě. Důležité je provádět cvik několikrát denně.
- Cvik na uvolnění hrudní páteře - posaďte se na židli proti stěně, opřete se předloktím a čelo položte na ruce. Při nádechu záda vyhrbte, při výdechu prohněte.
- Třeste chvilku dlaně o sebe a teplými dlaněmi si zakryjte oči. Očima kreslete ležaté osmičky a písmeno m. Cvik osvěží unavené oči, pomáhá při přetížení očních svalů
-Činnost slinivky povzbudíte jogínským cvikem - poklepávejte prsty na hrudí kost asi dva palce pod krčním důlkem a usmívejte se při tom. To je důležité!
- Pokožku hlavy - prokrví jednoduchá jogínská metoda - prospěje i kořínkům vlasů - vezměte do rukou velké chomáče vlasů a vytahujte je do mírné bolesti.
- Zkuste si čistit jazyk podle jogínů. Na jazyku se každý den shromažďuje bílý povlak, který ucpává chuťové receptory. Podle jogínů se po pravidelném čištění zlepší a zjemní chuť a oslabí časté záněty krků a mandlí. Jazyk vyčistěte lžičkou a následně důkladně vypláchněte ústa.
- Zkuste toto cvičení - oběma rukama kreslete zrcadlově obrácené obrazce.
- Zkuste jogínskou hydroterapii - slanou vlažnou vodu nasajte nejdříve jednou nosní dírkou, zakloňte na chvíli hlavu a pak se vysmrkejte, opakujte s druhou nosní dírkou.
- Zkuste tento cvik na propojení obou hemisfér : bubnujte oběma rukama najednou a každou vytvářejte jiný rytmus.
- Bříšky prstů promněte obě uši od horního okraje až k lalůčkům a zpět.
- Naučte se jogínský cvik - střídavě uvolňujte a stahujte svěrač pánevního dna - jogíni praktikují denně až tisíckrát. Cvik můžete provádět zcela nepozorovatelně kdykoliv a kdekoliv. Probuzení pánevní kundaliní, tzv. hadí síly, provází příval životního elánu. Získáte novou vnitřní energii a budete do života motivováni nebývalým způsobem. Zkušení jogíni umí tuto sílu vést jen pomocí pouhé myšlenky všemi sedmi čakrami, léčit se a zastavit strnutí.
- Buďte stále v pohybu - výborná je chůze, jízda na kole nebo plavání.
- Lehněte si na zem a nohy opřete kolmo o stěnu. Zvedání nohou při odpočinku a nošení zdravotních punčoch jsou ta nejlepší prevence proti křečovým žilám. Těm nesvědčí dlouhé stání a ani sezení, překřižování nohou při sezení, zvedání těžkých věcí a kouření. Máte-li sedavé zaměstnání, protáhněte každou chvíli pod stolem nohy. Kruťte chodidlem v kotníku, protahujte špičky nebo paty. Ve stoji zvedejte prsty nohou. Prevencí jsou potraviny, které obsahují flavonoidy, jež zpevňují stěnu žil. Zdrojem je černý rybíz, třesně, švestky, meruňky, hroznové víno, šípky, paprika, červené víno a bílá vnitřní kůra citrusů.
- Energii plic povzbudí jednoduchá masáž - překřižte ruce, dlaně položte do podpaží, tlačte je shora dolů až k bokům. Opakujte, dokud nepocítíte teplo.
- Lehce sevřenou pěstí poklepávejte hrudní kost, vyslovujte hlasité ááááá.
- Udělejte si nasucho masáž hlavy jako při mytí, jemnými stisky masírujte uši horního okraje až k lalůčkům a zpět.
- Vyzkoušejte jednoduchou masáž, uvolní svalstvo a podněcuje pozitivní psychické procesy ve vašem těle. Vestoje oběma rukama masíruje napravo a nalevo od páteře místo nad pánví - - podporuje odvod tělesných tekutin.
- Pusťte si hudbu. Poohlédněte se po kurzu orientálního tance, klade důra na pohyby břicha a to zvyšuje pohyblivost a pružnost svalstva v pánevní oblasti, posiluje záda, břicho a nohy
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama

2015 Design by TheRealTrue22