K margarínu se nepřiblíží ani šváb

15. října 2011 v 11:00 |  Naše zdraví
Můj osobní názor- margarín jsme nikdy nekupovali v rodině a ani teď ho sama nekupuji. Jsem zvyklá na jediné kvalitní máslo- AB, které si jako jediné namažu s chutí k snídani na dýňový chleba s čistým svědomím. Před 2mi týdny se mi do ledničky "omylem" dostal poprvé v životě tento žlutý tuk/hmota/Rama/Flora/něco a už nikdy více! Pro mě naprosto bez chuti, vážně mi to nešlo přes ústa- musím to tak říct (a to jsem tento článek ještě nečetla). Můžu říct, že tímto článkem jsem získala nadhled z druhého pohledu, ale jinak mi to život ničím nezměnil- jak již jsem zmínila v první větě...
_______________________________________________________________________________________________________________


Většina odborníků na výživu dnes prohlašuje, že obyčejné máslo je lepší - pokud ho jíme s mírou. Není pochyb o tom, že máslo je přírodní produkt, zatímco margaríny musí být vyráběny složitým technologickým procesem a nejsou tedy přírodním tukem. Margarín by zůstal bez vydatné pomoci barviv a jiných přísad nevábnou šedivou hmotou. Do másla, na rozdíl od margarínu nemusí být vitamíny přidávané uměle. Máslo obsahuje přírodní vitaminy ze kterých jsou nejdůležitější A a D. Vitamin A je potřebný pro dobrý zrak a zdravou pokožku a navíc je důležitý antioxidant. Vitamin D podporuje vstřebávání vápníku, důležitého prvku pro zdravé kosti a zuby.
Máslo obsahuje více než 80 % tuku. U rostlinných tuků si ale můžeme vybírat z různých variant, a to už od 25 %. Narozdíl od másla jsou díky nižší energetické hodnotě vhodné i při redukční dietě.
To je velká výhoda pro výrobce, neboť umožňuje prodávat vodu zakamuflovanou a ochucenou jako mazadlo na pečivo. Vhodnost při redukční dietě je velmi sporná - zatímco o másle každý ví, že je to vysokokalorický tuk, a namaže si jen zlehka, "dietního" margarínu si dopřeje tlustou vrstvu. Ve výsledku tak může přijmout více kalorií než z másla.
Ze stejného typu mastných kyselin jsou složeny tropické oleje, které tvoří podstatnou část margarínů. Nezáleží tedy tolik na původu tuků, ale především na jejich složení.
Margarín byl původně vyroben jako krmivo, po němž měli rychle přibývat krocani. Ty ale místo toho zabíjel. Ovšem lidé, kteří předtím vložili do výzkumu všechny své peníze, chtěli aby se jim vrátily, a tak dali hlavy dohromady a uvažovali, co udělat, aby je dostali zpět.

Původně to byla hmota bez chuti a zápachu, takže do ni přidali žluté barvivo a umělou příchuť, a začali to lidem prodávat místo másla.
Podle poslední studie Harvard Medical, může konzumace margarínů, ve srovnání s těmi, které konzumují stejné množství másla, zvýšit počet onemocnění srdce u žen o 53%.

Zvyšují celkový cholesterol a LDL (to je ten škodlivý cholesterol) a snižují HDL cholesterol, (prospěšný cholesterol).
Až pětinásobně zvyšují ohrožení rakovinou.
Snižují kvalitu mateřského mléka.
Snižují odpověď organismu na antigen (imunita).
Snižují odezvu těla na inzulín.
Margarínu chybí pouze jediná molekula - aby z něj byla 100% umělá hmota
Kupte vaničku umělého jedlého tuku, otevřete ji a nechte někde venku ve stínu nebo v garáži. Po několika dnech pozorování si povšimnete několika věcí:
*nepřiblíží se k tomu žádní hlodavci, žádný hmyz, ani otravné octomilky, ba ani švábi;
* ani po letech se to nezkazí a nezačne jinak páchnout;
* nemá to žádnou výživnou hodnotu, takže to nic nebude žrát a nic na tom ani v tom neporoste;
* dokonce i plísně a mikroorganizmy se tomu vyhnou


Více zde

http://wmmagazin.cz

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama

2015 Design by TheRealTrue22